onsdag 26 augusti 2009

" husrunda " del 7 - nedre hall


Hej på er,
.
I dag är jag hemma med sonen då han hade hög feber igår.

Vår nedre hall är liten den med :) Nästa sommar ska vi bygga in glasverandan är planen, så vi får stå ut med vår "lillhall" så länge.. * fniss*. Då hallen är så liten så blir det skor liggandes lite varstans :( Vi har en omgjord Ikea skohylla, men den räcker ju inte till. I blivande glasveranda ska jag ha ett klädskåp där man kan gömma både ytterkläder och skor *ler* Ovanför skohyllan har vi en hemmagjord knoppbräda för ytterkläder och vid trappan en gammal knoppbräda för lite allt möjligt. Sonen har en alldeless egen knoppbräda med en korg med vantar och mössor .. skylten har jag beställt från Susanne med den underbara bloggen me and Alice. Även katten samt jag och sambon har varsin skylt..
.

Denna lykta brukar stå i ena hörnet på trappan till övrevåningen. Sååå mysigt att tända på kvällärna..

I dag ska jag hämta ett par Vagabond som jag beställt på nätet.. då blir det ännu mer skor i hallen *fniss*


Kram /Ansku

11 kommentarer:

Tulipa sa...

Hej!
Vackert!

Susannes fina skyltar kände man igen innan man läste att de ver från henne..*ler*

Små hallar är alltid ett problem, man har ju en tendens till att ha lite kläder och skor...
Men inför plåtningen ser det helt perfekt ut!
Hoppas pojken kryar på sig under dagen!
Kram Mariette

Villa Carl Larsson sa...

Så vitt, ljust och så vackert! Jag bara njuter av alla dina bilder och skulle gärna ha så ljust och vitt hemma också. I nästa hem så.. :)

Kram Josefin

becca sa...

Vilken fin hall ni har, mysigt med alla krokar och namnskylten såå fint, ja hela ditt hus ser ju så mysigt nu!

Ha det så bra, kram Rebecca.

*Marie* sa...

lovely , lovely , lovely all that white!!!! Kram *Marie*

Anonym sa...

Hei, joskus kauvan sitten ensimmäisen kerran eksyin blogiisi mutta sitten jotenkin kadotin paikan. Nyt löysin taas tieni tänne ja pakko nyt kirjata sinulle tervehdys! Suomesta siis huhuilen ja tässä kun selailin monta sivua blogiasi niin pakko sanoa että pidän kovasti tyylistäsi sisustaa! Haluaisin kysyä nyt sellaista että kun tuolla jossakin postauksessa oli keittiönne posliiniallas että miten se nyt on, onko se ollut hyvä käytössä? Saako sitä varoa kun pesee kattilaa ja jääkö siihen jälkiä helposti? Kerro minulle nyt ihan rehellisesti että miten teillä on toiminut yhteiselo altaan kanssa *naureskelee* Oikein mukavaa syksyn alkua teidän perheelle ja tervetuloa kurkistamaan minun blomaailmaani! -Tiina

Jenni - Snickarsbacken sa...

Nyt taas ihania kuvia, sekä keittiösta että eteisestä. Ho ho! Haluan kans asua unelmatalossa!

Ja vi trivs nog fint i Finland, de känns faktiskt skönt att landa här igen. Nu är ju jag hemma med barnen. William skall börja gå några dagar i veckan på dagis så de känns på ngt sett inte riktig riktigt än. Efter jul börjar allvarat för mig. Jag jobbar också inom vården som du och så har vi eget företag som maken driver så tiden går fort. Nu har vi bott här redan 9 månader, tiden går så fort. Förstår om du saknar dit hemland, hemma är alltid hemma. Min bästa väninna i Sverige är också finsk gift med svensk man, har barn. FÖrstår din situation om det är så att sambon är svensk. Som tur är är Sverige ett härligt land att bo och leva i :) Kram Kram

VITA NYANSER sa...

Underbart fiiiiint! Det riktigt hugger till i hjärtat när jag ser bilderna, åh de är helt i min smak!!! Vår trapp i förra huset såg exakt ut så, elementet oxå = ), räcket, ja, det är som att se vår förra trapp som jag tyckte så mycket om. Vi hade en glasveranda som entré, så det är helt som vi gjorde = ). Jag har exakt samma smak som du, så jag bara njuter av dina bilder, bättre inspiration kan jag inte få av något inredningsmagasin!

Tack för allt fint du visar!
Kram L-L

Jenni - Snickarsbacken sa...

Just det, svarade inte om kissemissarna. Ja det är också brimisar vi har, Atlas är crememaskad och bruno brunmaskad så klart. Och ja de liknar ju raggdollarna massor, förstår att du vill ha en kompis till er, såå mysigt men också såå mycke hår ;)
Kram Kram

Jenny sa...

Hej Ansku!
Ni har en jättemysig o ljus hall,precis sådär jag skulle vilja ha med vit trappa o väggar:)

Hoppas din lille pojke kryar på sig från febern.

Halein Jenny

Chase the dream not the competition sa...

Hej!! Ohhh sååå fin hall det vaplus att du har en fantastisk blogg som jag varit inom många ggr førr!!! Ær ganska ny hær!!! Ha en strålande kvæll!!
Kramisar oss 3

Niina K sa...

Kaunista, valoisaa sekä seesteistä! Ja nuo portaat ovat ihanat!! Hyvää syksyä!!