onsdag 9 december 2009

Dualit original
-

Hej på er,
.
Har äntligen köpt en Dualit brödrost - "brödrostarnas Rolls Royce", glaaaaad.. ;) Har velat o ha den i mååååånga år! Det blev en med 2-skivor i stället för 3-skivor som jag hade tänkt från början. Den med 2-skivor är lite smalare, billigare och matchar bättre i vårt lilla kök tycker jag.

Sambon har fixat ordning en likadan industrilampa som vi har i matrummet fast mindre, den ska vi ha ovanför diskhon. Det ska även bli ett nytt bord och 2 nya stolar framöver. Diskbänken ska kaklas och lite mer "rostfria" detaljer ska det bli ...


Puuh, får inte äta idag förrän någon gång i kväll, enbart klara vätskor heeeela dagen lång. Är redan jättehungrig!! .. får nöja mig med äckliga energidrycker så länge! Ska på undersökning kl 16.30, därefter blir det Mac Donalds, mums !!!!

Hoppas ni får en härlig dag!
.

Kram/Ansku

5 kommentarer:

Hjemmekjær sa...

Det er så gøy å se bilder fra ditt flotte hus!!

Jenny sa...

Hej Ansku!
Åh vad bra den fina Dualiten passar i ert härliga kök!!
Har oxå en likadan som jag köpte -94 och den funkar lika bra än! Superbra engelsk kvalitet:)

Har inte hört något om paketet än, såg att det befann sig i Göteborg idag..hoppas det dyker upp snart!

Kraam Jenny

LOPPISLIV sa...

Hej Ansku! Ja den där brödrosten står på min önskelista också, den är bara såååå fin. Ända sedan jag såg en hos min väninna Mia i London för måååånga år sedan och blev helt såld, men den var mega stor och hade plats för 4 brödskivor, denna du köpte är mer min smak också. Likaså drömmer jag om en vit kitchenAid...kanske en vacker dag, för tillfället får jag fortsätta att drömma :-) Må tro du är lycklig och så blir det väl rostat bröd om morgnarna nu va? Kramis Paula

Millas hem sa...

Hej!

Ja, den är så himla tuff!

Har sneglat på den i många år, men det är så mycket annat också man vill ha!

Jag får sätta upp den på min önskelista, som man för övrigt snart kan tapetsera
ett rum med! =))

Det är så himla fint och fräscht i ditt kök, där du nu kommer att sitta och njuta rostat bröd varje morgon kan jag tro! =)

Kram Camilla

sara på hedepipan sa...

Finns det något värre än att vara hungrig, jo att inte få shoppa och inreda....
Njut av drinken....
kram sara