söndag 9 maj 2010

Badrummet !
.
Murstocken framme, ohyvlade plankor på vägg & en gammal golvbräda som hylla

Hej hej,


Lite småglimtar från badrummet som snaaaart är klart :) Sambon var så duktig och snickrade taket i går! I dag ska elen kopplas och vatten dras klart i källaren.. Därefter är det bara listorna som fattas. Det ända som jag ångrar är att jag "gav mig" och det blev inget halvmånefönster ovanför dörröppningen *sniff*, kanske går att sätta dit efterhand ?! Annars är jag riktigt nöjd :D

.
vitmålade takbrädor

.
en halvvägg av vitmålad pärlspont där en knoppbräda ska sättas upp för badlakan



Ett duschdraperi ska införskaffas och en vajer sättas upp för draperiet.. Vad gäller belysning så kommer vi att ha 2 spotlights i tak samt en enkel gammaldags vägglampa. Gammaldags dusch med termostat samt en takdusch ska beställas till veckan.. så länge ska vi ha en tillfällig dusch så att vi kan börja att använda badrummet.


Snart är det dags för frukost, sen har jag lite tråkigt pappersarbete på schemat innan jag kan börja njuta av dagen!


Idag är det morsdag i Finland, så Onnea maailman parhaimmalle äidille!!! Vietähän ihana päivä!



Hoppas ni får en riktigt härlig söndag!




Kram/Ansku

10 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Ser jättefint ut! Så roligt att se glimtar från ert badrum. Ska bli spännande att se resutlatet sedan. Tunikan i förra inlägget är supercharmig, en romatisk dröm. Ha en fin finsk morsdag :-)Kram Paula

Jenny sa...

Hej Ansku!
Vad snyggt det blir i ert badrum!! Precis min smak:)

Ha en härlig mors dag/Äitien päiva:)

Halein Jenny

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ser ut att bli toppen när det är klart! Sånt vill jag också ha *ler*
Spännande att få se när det är helt klart!

Ha en mysig söndag, kram Lina

Lilla gårdshuset sa...

Halloj Ansku!

Jag skulle vilja ha pris på Sturehofs-krukorna.

Kramis/Heléne

Millas hem sa...

Det ser jättefint ut i badrummet! Jag vill se ännu mer!=))

En sån rar tunika du visar! Jättefräsch!

Kram Camilla

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Ansku,

Det var alldeles för länge sedan jag var här & hälsade på! Tiden är för knapp ibland men det är alltid lika mysigt att titta in här!

Önskar dig en fin helg!

Kram Jes ♥

Bygatan sa...

Tack för din komplimang:)

Ert badrum ser underbart ut!!

Längtar efter mer bilder..

Önskar en fin helg!

Kram Lena

Fröken Jansson sa...

Vad FINT det blir! Ser framemot att se allt när det är klart :)

Niina K sa...

Voi miten kaunis tuo harmaa seinäosuus!!

Mjuka sa...

Så supersnyggt det blev!
Ärlite nyfiken på den grå färgen. Hur har nifått det så ojämt och snyggt.
kram M