söndag 15 maj 2011

Steghylla !


Godkväll !


Inte mycket som blivit gjort för min del under helgen :( ! Helgen har gått i förkylningens tecken så jag har mestadels legat på soffan.. Igår orkade jag iaf så lite i pallkragarna.. Jaaa, det är i princip det ända jag orkat med! Salladslök, vanlig sallad, ruccola, isbergssallad, rädisor, sockerärtor och pionvallmo. Oregano och gräslök finns sedan tidigare. Även ifjol årets lavendel verkar tar sig :) ! Ska försöka så lite mer till veckan, bland annat persilja, luktärt och jordgubbar!


Olof har däremot varit duktig och hållit på med verandabygge, så det går framåt :) ! Vi har verkligen såååå stor behov att få lite större hall!


Idag blir det en bild på min älskade steghylla, som vi har i vardagsrummet! Den tröttnar jag aldrig på :D ! Praktisk är den också - på de två nedersta hyllor förvaras Olofs whiskytidningar samt en del av mina inredningstidningar.. Och så mysigt att tända ljusslingan på kvällarna!


Nu dags för hockeyn!


Kram/Ansku

3 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Tråkigt att du ska behöva vara förkyld när det blir helg å allt. Men så bra att du fått ner lite frön i pallkragarna. Jag har också donat på i vår köksträdgård.

Kram Teres

rosenälvorna sa...

Hej! Alltid tråkigt att vara förkyld, hoppas du kryar på dig snart, så du får ner dina frön i jorden:)Jättetrevlig hylla//Christina

Sara sa...

Är bara lite nyfiken vart du hittat dit steghylla någonstans, letar men hittar inte riktigt tycker jag:) //Sara