tisdag 12 juli 2011

Cykeldrömmar !



Brooks sadel i brunt..

.. eller kanske i svart

Denna underbara sadel står på önskelistan för att kombinera min svart "mormorscykel" från Crescent. Någon som har erfarenhet av denna sadeln ?? Meningen var faktiskt att köpa den redan förra sommaren, men det blev aldrig av.

Tidigare drömde jag alltid om en Skeppshult faktiskt - dom har ju i alla tiders "visat = annonserat" sina cyklar i Lantliv och de är ju så underbart fina! Idagsläget drömmer jag även om följande godingar:


 enkel och vacker "Brooklyn"

sååå himla fin "Antwerp"


killarnas model "Pietari" är inte fy skam det heller ;)


Hej svejs!

Min Crescent fick jag från snälla pappsen i fjol (betalade dock en del själv :)) och den kommer att bli sååå fin med en annan sadel! Framöver måste vi även köpa en till "mormorsmodel-cykel".. ;) Och drömma bör man, annars dör man :D

Ifjol när jag surfade och letade efter cyklar, så hittade jag en annan cykelsida med såå underbart vackra cyklar och framförallt så inspirerande "miljöbilder".. har tyvärr tappat bort denna sida :( ! Måste leta fram sidan på något vis :) Återkommer!

Har ni några "cykeldrömmar" :) ?


Ha en finfin tisdag!


Sadelbilder brooksengland.com
Cyklar pelagobicycles.com


Kram/Ansku

4 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Ansku!
Vilka charmiga cyklar o sadlar!
Själv cyklar jag omkring på en vanlig silverfärgad 3-växlad, men den funkar ju den oxå även om den inte är så snygg;)

Ha det bra!

Kraam Jenny

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Ansku !

Vilka fina cyklar...charmiga bara som den...
Visst har jag också drömmar men nu står det på önskelistan en cykelkärra så jag har lättare att ta mig.en cykeltur med alla goa barn...och även när inte mannen är hemma.
Hoppas att du mår.bra!
Babysen börjar bli stor nu?
Jag haf röstat på dig och ert fina hem!
Lyxka gill i tävlingen!

Ha.en foetsätt bra sommar vecka !

Kramar Sirpa

Anonym sa...

Hej!
Var inne på din trevliga blogg för första gången idag. Jag har en Brooks sadel. Den är väldigt skön att sitta på. Dock har det hänt att sadeln färgat av sig när den varit blöt/fuktig. Inte så kul på vita byxor....
Min sadel är visserligen 10 år men den har för det mesta stått under tak så det kan hända att med mer slitage så försvinner problemet.
Ha det bra!
Monica

Anonym sa...

Köp en Skeppshult natur! Min svarta e lika fin som för 10 år sedan! Superbra och sadeln med. Men hörde av cykelhandlarn att sadeln kan behöva justeras vid stora muttern efter några år...för att få rätta sköna formen. Skydda skinnsadeln vid regn och smörj in ibland. Inga problem annars. Väldigt nöjd!:)
Kram