lördag 24 september 2011

Porträtt



Heippa :)

Porträtt på Oliver by Rhodos! Vi tyckte att det blev en härlig minne.. Vi hade inget foto med när vi beställde porträtt, så "konstnären" tog själv kort på Oliver, framkallade och sedan ritade av :)) Alvar sov så sött i vagnen, så det blev inget på honom denna gång. Då har vi något att se framemot vid nästa resa.. fast då blir det även på Oliver igen tror jag bestämt.

En liten kul grej hände.. Vi beställde porträttet vid hotellet i Kalithea. När vi sen dagen därpå åkte tll Rhodos stad, gick mot gamla staden och stannade till bredvid där "konstänerna" målade för fullt (vi skulle ge Alvar mat :))... Då säger Olof: Ansko titta va likt Oliver ena av porträtten var när man tittar snabbt. Mycket riktigt. Det var ju han! Synd att jag inte förevigade porträttet i ställningen, skit också.

Svårt att bestämma vilken ram och färg på ramen det ska bli.. Svart, vit eller kanske grå. Vad tycker ni ??


Kram/Ansku

2 kommentarer:

mariasvitabo sa...

Vad kul med ett porträtt! Tror att jag själv har gjort ett i Grekland för mycket länge sedan;) Skulle nog ha valt en vit ram så att Oliver "syns" mer. Men en svart el grå är ju också fint...

Kram Maria

Anonym sa...

God kväll. Min familj kommer precis från Kallithea och såg konstnären in action flera ggr, så duktig. Vilken fin bild på er pojke! Skulle valt en vit ram som framhäver bilden.
Vet att jag kommer återvända till Kallithea, saknar den goda lukten kring hotellet från alla blommoer och örter, alla pooler, maten och ffa allergivänligt. Viket ställe. Kram Elinor i Vårgårda