tisdag 21 februari 2012

Lite mer kök..




Heeeej !

Vårt lilla kök är det som är svårast att få till i huset! Vi planerar att göra om köket i framtiden. Tanken är att ha lite mer rostfritt och eventuellt göra ett större kök .. Nu känns köket nästan för lantligt :)
En vis espressomaskin står högst upp på önskelistan! Själv dricker jag inte alls kaffe, men espressomaskin skulle gärna få stå i köket :)

I söndags målade jag om taket i köket (då vi renoverade köket för nästan 5 år sedan så visste vi tyvärr inte att man måste kvistlacka ). När vi tog ut matbordet, så tyckte jag att det blev så "luftigt", så nu har jag provat att ställa det andra halvmånebordet i köket istället.  Halvmånebordet fyndade jag före jul på en lokal antikaffär, behövs dock måla om lite -  jag gillar inte riktigt när man slipar bort så mycket färg "på kanterna", känns inte riktigt jag.

Nu dags att hänga tvätt, sen sova sova sova..

Kram/Ansku

Inga kommentarer: