söndag 24 juni 2012

Söndagsnöje






Hej på er!

Idag har vi haft målning på schemat. Jag har målat "byrån" som blev en skänk istället. Olof och Oliver har påbörjat grundmålningen av tegelväggen (tills färgen tog slut).

Min plan var en byrå med en "falsk låda" upptill, men blev lite velande fram och tillbaks och då bestämde Olof hur den ska bli. Nu ångrar jag mig förstås! Nu när det är för sent :( ! Blir nästan grinfärdig bara av tanken hur fin byrån hade blivit med en "falsk låda" (se min snabba dåliga skiss ovan). Så nu ältar jag lite här hemma. Och sen ältar jag lite till. Han borde ha lärt sig att det är bäst att göra som jag tycker, även om det inte är det lättaste sätt att gå tillväga :) Känner ni igen er ;D ?

För många år sedan målade vi en byrå med pärlgrå linoljefärg. Tyckte byrån blev för grått, så nu blandade vi färgen med vit linoljefärg. Fortfarande kanske en aning för grått, men resultatet blev ändå sååå mycket bättre.

Vi får se om "skänken" hamnar i gästrummet eller vardagsrummet.


Kram/Ansku

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Så fin den blir:)
Gleder meg til å se hvor den havner:)
Fortsatt god kveld

Klem Merete

Anonym sa...

Hej,
Tycker den blev fin ändå:)Ser fram emot att se den i sin helhet när den är på plats:)))))))
Ha en bra dag
Lara

Tantbruns sa...

Men kanske det går att bygga på en sarg å en ny topp skiva på den...förstår du hur jag menar? =) Så kan ju den delen se ut som en låda.
Jättefin i alla fall=)
/A